Thursday, October 1, 2009

En fange siger farvel

I parkens lille dal fløjter fuglene en sang i fortrolighed. En enlig sjæl vandrer igennem parken. Vindens strøg kommer med et køligt sus. En beslutning var taget. En hund er begyndt, at gø I det fjerne. Man undres hvad dagen vil bringe. Under skjorten skjuler han et reb, for ham er det enden, han ved hvad han vil. Få dage før fik jeg en hilsen i egen person jeg kunne læse en tristhed i hans unge ansigt, det var som en anden person. Jeg forstod det ej. Det var en tidlig morgen, meget skøn, min gode ben havde lukket døren til det lille hus. Helt alene I denne stund. Rebet havde han taget ganske stram for ham var det ikke slemt, han ville bare sige farvel. Min ven for mig vil du blive savnet, du var en ven af de få. En dag vil vi mødes et andet sted. Hvor og hvornår ved jeg ikke.

1 comment:

  1. Hej Tom
    Sikke nogle fine ting du skriver. Jeg håber der går lang tid før du ser din ven igen..? Jeg har lige set dokumentaren om dig i fjernsynet, sammen med resten af Danmarks befolkning. Og vi er stort set alle enige i, at det er en urimelig straf du har fået.
    Der er blevet startet en gruppe på facebook, som hedder "Tom Dalby skal reddes". Jeg er selv blevet medlem af denne gruppe & jeg lover dig, at jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at få dig ud af dette helved.. Det fortjener du ikke!

    Husk, der altid er et lys for enden :-)
    Det er ikke sidste gang du hører fra mig...

    Hils Sara R.

    ReplyDelete