Sunday, December 6, 2009

En sommer aften

8 July 2009
Det er sankthans, rundt om bålet, lyset stråler fra bålets flammer, jeg ser dig i et andet lys. Jeg holder dig, jeg knūer dig, du får et kys. Hvilken aften, for det er blevet sommer. Vores lille hus er fyldt med gæster, fra nær og fjern. Alverdens mad er på boret. Onkel rejser sig og tager ordet. En tak til en hver som er kommet, også til dem der blev væk. Jeg ser på dig og smiler. Onkel taler og taler, der er ingen der kan få ordret, i mellemtiden iler alle til boret. Jeg fik et push af min naboes kone, en dame stor og rund, men ganske sund med røde kinder og en lille mund. På bordet var der varme deller og postej et stykke med okse, som var alt for sej, men hvad gør det, jeg har jo dig. På denne skønne sommeraften.

No comments:

Post a Comment